VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE
Všeobecné informácie pre e-shop www.shamanka.sk
TENTO INTERNETOVÝ OBCHOD NEMÁ KAMENNÚ PREDAJŇU A PRACUJE LEN AKO ZÁSIELKOVÝ OBCHOD.
Na tejto stránke je možný nákup vyobrazených produktov a personalizovaných výrobkov, ktoré sú spravidla iba po jednom kuse (ak nie je pri produkte uvedené inak), ako aj špecifických služieb.
Na stránke sa nemusíte zaregistrovať a nakupovať môžete ihneď aj bez registrácie.
Registrácia je dobrovoľná a záleží od Vášho rozhodnutia. Dodacie lehoty sú vyjadrené v pracovných dňoch a pri objednávke s viacerými položkami je rozhodujúci termín dodania, ktorý zodpovedá položke s najdlhšou dodacou lehotou (tzn. ak objednáte napr. produkt, ktorý je skladom a má dodaciu lehotu 7 pracovných dní a súčasne objednáte personalizovaný výrobok alebo službu, ktorý je potrebné vyrobiť podľa Vášho želania a jeho dodanie trvá podstatne viac pracovných dní, rozhodujúcim termínom pre kompletné vybavenie objednávky je lehota ukončenia výroby personalizovaného výrobku alebo služby. Je možné sa však dohodnúť na samostatnom odoslaní – v dvoch zásielkach; takéto požiadavky dohadujeme osobitne telefonickou alebo e-mailovou komunikáciou).
Rovnako v prípade, ak zadáte objednávku s viacerými položkami a niektorá z nich nie je na sklade, automaticky Vás budeme kontaktovať (telefonátom alebo e-mailom) a informovať o tom, že Vaša objednávka nemôže byť vybavená a vzájomne sa dohodneme na ďalšom postupe (buď odoslaním objednávku s tovarom, ktorý je k dispozícií alebo jednostostranným odstúpením od zmluvy zo strany dodávateľa).
Upozorňujeme, že na dobierku nezasielame na adresu P.O.Boxu.
Objednávky personalizovaných výrobkov a služieb, ktoré sú vyrobené na základe žiadosti zákazníka, podliehajú preddavkovej platbe vo výške 100% hodnoty objednávky.
NÁVODY
Ak sú k výrobku potrebné návody a odporúčania, sú uvedené na stránke priamo pri konkrétnom výrobku.
V niektorých prípadoch (ak sú súčasťou balíčka) ich zasielame spolu s výrobkami.
VRÁTENIE TOVARU
V prípade, ak Vám výrobok z akéhokoľvek dôvodu nevyhovuje môžete ho v zákonnej lehote vrátiť.
Postup nájdete v Obchodných podmienkach, článok 9.
DARČEK K NÁKUPU
Darček k nákupu nie je nárokovateľná položka. Ak niečo navyše pre Vašu radosť pribalím, je to len a len moje slobodné rozhodnutie.
Ak mám vyhlásenú “akciu s darčekom“ je to aktuálne len po jej vyhlásení a do minutiazásob alebo skončenia darčekovej akcie.
Tieto všeobecné podmienky sú platné pre e-shop www.shamanka.sk od 01.01. 2023.
OBCHODNÉ PODMIENKY
Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré vzniknú zo zmluvného vzťahu založeného na základe uzavretej kúpnej zmluvy. Nákup v internetovom obchode www.shamanka.sk môžu zrealizovať fyzické i právnické osoby a to pri splnení nasledovných obchodných podmienok.
Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu prostredníctvom nákupu v internetovom obchode vyjadruje súhlas s týmito obchodnými podmienkami v celom rozsahu.
Predajcom je prevádzkovateľ internetového obchodu www.shamanka.sk , ktorým je spoločnosť:
SHAMANKA s.r.o.
Kukučínova 22
Banská Bystrica 974 01
IČO: 55063870
DIČ: 2121858178
Nie je platcom DPH
Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, vložka číslo 45188/S
Všeobecné a obchodné podmienky internetového obchodu www.shamanka.sk
Článok I.
Vymedzenie pojmov
- Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných na e-shope www.shamanka.sk , prevádzkovateľom internetovej stránky/e-shopu a predávajúcim je:
SHAMANKA s.r.o., Kukučínova 22, Banská Bystrica 974 01
IČO: 55063870
DIČ: 2121858178
Nie je platcom DPH
Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, vložka číslo 45188/S
- E-shop je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov a služieb na diaľku prostredníctvom elektronického zariadenia
- Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu, ktoré majú uvedený názov a cenu, a táto nie je nulová
- Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril objednávku. Pre účely zákona č. 102/2014 Z.z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá nenakupuje tovar pre účely jeho predaja iným osobám, za účelom podnikania alebo výkonu zamestnania či povolania.
- Objednávka je jednostranný úkon kupujúceho, ktorým si kupujúci objednáva u predajcu tovar alebo službu.
- Dodacie miesto je adresa zadaná kupujúcim, ktorá označuje miesto, kam sa má zakúpený tovar doručiť. V prípade určitých služieb (rozbory, šamanské cesty a pod.) sa dodacím miestom pokladá kupujúcim uvedená e-mailová adresa.
- Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu, predovšetkým prostredníctvom e-shopu a e-mailovej ako aj telefonickej komunikácie, pokiaľ je nesporné, že predávajúci komunikuje s kupujúcim alebo ním oprávnenou osobou.
- Na vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý vznikol inak ako prostredníctvom elektronických zariadení na diaľku a nejedná sa o vzťah medzi poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti a príjemcom služieb informačnej spoločnosti sa tieto všeobecné obchodné podmienky uplatnia iba v nevyhnutnom rozsahu, ktorý zodpovedá právnym predpisom a logickému usporiadaniu veci, pokiaľ medzi nimi nebolo dohodnuté inak.
Článok II.
Cena
- Všetky uvádzané ceny pri tovare a službách sú konečné.
- Predávajúci má právo ceny produktov meniť, žiadna zmena ceny však neplatí pre cenu, ktorá je uvedená v objednávke kupujúceho.
Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania objednávky kupujúcim.
- Personalizované výrobky a služby sú naceňované na základe požiadaviek kupujúceho.
- Celková cena je obyčajne vyššia ako cena za tovar, keďže celková suma zahŕňa aj cenu za dodanie tovaru kupujúcemu (netýka sa dodania služieb formou e-mailu). O cene za dopravu je každý kupujúci informovaný vopred pred potvrdením objednávky.
Článok III.
Objednávka
- Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru a jeho odoslania predávajúcemu. Pre správne a riadne vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo službu.
Za požadované údaje sa považuje meno a priezvisko kupujúceho, jeho poštová a fakturačná adresa, telefónne číslo, e-mail, (v prípade PO alebo FO podnikateľa uvedie aj IČO, DIČ, IČ DPH), názov tovaru alebo služby, popis tovaru alebo služby, počet kusov, dátum vystavenia objednávky (objednávky prostredníctvom e-shopu tieto podmienky vypĺňa automaticky).
Údaje poskytnuté v objednávke budú v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru v rozsahu potrebnom na zabezpečenie tejto služby)
- Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb.
- Kupujúcemu je po odoslaní objednávky v e-shope automaticky generovaný a odoslaný informačný e-mail o tom, že predávajúcemu bola e-shopom doručená objednávka kupujúceho na spracovanie. Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle ods. 4 tohto článku.
- Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim, ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak.
Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho je elektronická správa predávajúceho odoslaná najneskôr do 7. dní (s výnimkou dovolenky alebo neprítomnosti predávajúceho) na e-mailovú adresu kupujúceho, ktorú kupujúci uviedol v jeho objednávke, s informáciou v akom rozsahu je akceptácia objednávky kupujúceho nesporná a spôsob jej plnenia.
- Objednávka sa po doručení akceptácie objednávky v elektronickej podobe stáva pre kupujúceho záväznou, teda je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy s predávajúcim v súlade so zákonom č.102/14 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Predmetom uzavretej kúpnej zmluvy je záväzok predávajúceho dodať kupujúcemu objednaný tovar alebo služby do určeného miesta dodania, podľa údajov, ktoré kupujúci vyplnil v objednávke a záväzok kupujúceho tovar alebo službu v mieste dodania prevziať a za dodaný tovar zaplatiť kúpnu cenu vrátane prepravných nákladov.
- Ak predávajúci nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia a to z dôvodov napr. že tovar sa už nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo externého dodávateľa, výrobca vykonal zmeny, pre ktoré nie je možné objednávku zrealizovať objednávku alebo z dôvodov vyššej moci, môže predávajúci objednávku stornovať o čom kupujúcemu pošle e-mail. Taktiež má predávajúci právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napr. nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávna resp. neexistujúca adresa.
Článok IV.
Platobné podmienky
- Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
- Platba vopred prevodom na účet - tovar alebo služba bude expedovaný po prijatí peňažných prostriedkov na účet predávajúceho. Ako potvrdenie o prijatí platby slúži kupujúcemu zaslaná faktúra (daňový doklad), odoslaná na e-mail uvedený v objednávke kupujúceho.
Účet predávajúceho vedený vo FIO BANKE a.s.:
Číslo účtu: 2902397878
IBAN: SK45 8330 0000 0029 0239 7878
BIC/SWIFT: FIOZSKBAXXX
- Platba vopred prevodom na účet na základe zálohovej faktúry – u personalizovaných výrobkov a služieb, ktoré nie je možné uhradiť inak.
- Platba na dobierku – kupujúci zaplatí priamo kuriérovi, doručovateľovi alebo na pošte, ak bude zásielka tam uložená (platba dobierkou je spoplatnená sumou 1,50 €)
- Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu možnosti zliav – zľavu z ceny na základe prebiehajúcej akcie.
Článok V.
Dodacie podmienky
- Predávajúci je povinný do 30 dní od vzniku kúpnej zmluvy zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
Táto podmienka neplatí, ak sa jedná o personalizované výrobky a služby u ktorých je dodacia lehota niekedy dlhšia (o dodacej lehote je kupujúci vopred informovaný);
rovnako aj, ak nemôže prísť k dodaniu tovaru z dôvodu vyššej moci, ako napr. prekážky na strane externého výrobcu alebo dodávateľa, príp. okolnosťami v súvislosti s pandémiou a pod. V tomto prípade sa predávajúci zaväzuje informovať o danej skutočnosti kupujúceho formou správy na e-mail alebo telefonátu na telefónne číslo, ktoré kupujúci uviedol v objednávke.
- Ak je tovar skladom je expedovaný okamžite podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase (obvykle nasledujúci pracovný deň).
- Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb s rôznou dobou dostupnosti, objednávka bude vyexpedovaná až keď bude k dispozícií tovar s najdlhšou dobou dostupnosti. Je však možná dohoda medzi predávajúcim a kupujúcim, kedy bude objednávka rozdelená do dvoch (príp. viacerých) zásielok s úhradou poštovného za každú zásielku zo strany kupujúceho.
- Spolu s tovarom je kupujúcemu zaslaná faktúra na uvedenú e-mailovú adresu a prípadný návod na použitie k niektorým balíčkom. K ostatným návodom a odporúčaniam, ako aj k formuláru na odstúpenie od zmluvy a reklamačnému formuláru má kupujúci prístup na e-shopovej stránke www.shamanka.sk .
- Za miesto plnenia (dodaciu adresu) sa považuje miesto, do ktorého je tovar alebo služba dodávaná.
- Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:
- Slovenská Pošta (listová a balíková služba), DPD kuriér, Packeta
- Kupujúci berie na vedomie, že rýchlosť dodania zásielok po jej odovzdaní predajcom na odbernom mieste, závisí výlučne od rýchlosti zvoleného dopravcu.
- Záväzok dodať tovar alebo službu sa považuje za splnený aj v prípade, ak kupujúci nepreberie tento tovar alebo službu v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, resp. odmieta tovar alebo službu prebrať. V prípade, ak si kupujúci tovar neprevezme bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, predávajúci má právo od kupujúceho požadovať náhradu nákladov spojených s vrátením tovaru – tzn. poštovné a balné,. Opätovné doručenie zásielky je možné len po vzájomnej dohode.
- Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku, či iné komplikácie spojené s nesprávne uvedenou adresou a kontaktnými údajmi kupujúceho, ak kupujúci tieto údaje sám vyplnil nesprávne pri vytvorení objednávky a predávajúcemu túto skutočnosť včas neoznámil spolu s uvedením správnych údajov.
Článok VI.
Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb
- Poplatok za poštovné si určuje kupujúci pri vytváraní svojej objednávky výberom z ponúkaných možností dopravy.
- Krehký a veľký tovar (ako napríklad obrazy) doručujeme výlučne kuriérom DPD.
Článok VII.
Prevod vlastníckeho práva
- Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho momentom prevzatia veci od dopravcu.
- Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom vyplatenia plnej sumy za predmet kúpnej zmluvy.
Článok VIII.
Storno kúpnej zmluvy
- Stornovať objednaný personalizovaný tovar alebo službu, vyrobené podľa špecifických požiadaviek spotrebiteľa alebo špeciálne pre jedného spotrebiteľa, má kupujúci právo do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy bez storno poplatku.
Článok IX.
Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa
Odstúpenie od kúpnej zmluvy (vybavenej objednávky)
- Ak predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinnosti predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami, predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto reklamačných a obchodných podmienok, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim, ak táto záloha bola zaplatená.
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s § 7 Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len “Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne vyplnil informačné povinnosti podľa § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
- Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom “kamennom“ obchode a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba (s výnimkou dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru.
- Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Oznámenie o rozhodnutí pristúpiť k Odstúpeniu od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou a to spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosť.
Formulár na odstúpenie od zmluvy nájdete na stránke www.shamanka.sk
Vytlačený a vyplnený Formulár o odstúpení od zmluvy spolu s originálom faktúry kupujúci priloží k vrátenému tovaru alebo vyplnený formulár pošle e-mailom z e-mailovej adresy, ktorá bola zadaná v objednávke. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa § 7 ods.1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa predchádzajúceho bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok musí obsahovať informácie požadované vo Formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu v tvare IBAN a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
- Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. Od kupujúceho nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.
- Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
- Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možností v originálnom obale a nepoužívaný.
- Odporúča sa zasielaný tovar poistiť, ale nie je to podmienka. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy, vrátane nákladov za dopravu tovaru kupujúcemu. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto obchodných a reklamačných podmienok pred tým, ako mu je doručený tovar, iba ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
- Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasí, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
- Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru. Kupujúci nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
- Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
- V prípade, že kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý vrátil poškodený alebo neúplný, môžu sa zmluvné strany dohodnúť na primeranej náhrade, prípadne môže predajca uplatniť svoj nárok súdnou cestou.
- V súlade s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
- predaj tovaru alebo služieb podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, personalizovaného výrobku alebo služby, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru a služby určených osobitne pre jedného spotrebiteľa
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovo-obrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak kupujúci tento obal porušil a kníh, ktoré majú známky používania (čítania, kopírovania a pod.)
- predaj online digitálneho obsahu, ak ho už kupujúci obdržal do svojej e-mailovej schránke
- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy
- predaj tovaru, ktorý bol v čase po uzavretí zmluvy a prevzatí tovaru od predávajúceho kupujúcemu zmontovaný, zložený alebo použitý takým spôsobom, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného stavu predávajúcim nie je možné bez vynaloženia zvýšeného úsilia a zvýšených nákladov
- predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze
- služby voľného času v konkrétnych dátumoch alebo obdobiach
- Ustanovenia čl. IX týchto obchodných a reklamačných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedená v ust. § 2 písm. a) zákona.
Článok X.
Záručná doba a reklamácia
- Na predávaný tovar, pokiaľ nie je určený inak, je poskytovaná zákonná záručná doba 24 mesiacov odo dňa jeho doručenia kupujúcemu.
- Reklamovať sa môže len tovar zakúpený u predávajúceho. Kupujúci má právo reklamovať len tovar s preukázateľnými výrobnými chybami, ktoré zavinil výrobca alebo predávajúci, ktoré boli zistené hneď po dodávke tovaru alebo počas jeho používania. Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady.
- Reklamovaný tovar musí byť kompletný, s príslušenstvom, návodom ak bol dodaný, pokiaľ možno v originálnom balení. Reklamovaný tovar kupujúci musí doručiť na adresu predávajúceho, ideálne poistenou zásielkou (nie na dobierku), ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak.
- Oprávnenie na záruku zaniká v prípadoch, že k vzniku chyby došlo nesprávnou alebo neodbornou manipuláciou, mechanickým poškodením, prevádzkou v nevhodných podmienkach alebo neoprávneným zásahom do výrobku, nedodržaním príslušných noriem, či odporúčaní. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby výrobku spôsobené živelnou pohromou.
- V prípade uplatnenia reklamácie kupujúci oznámi e-mailom predávajúcemu, že daný produkt vykazuje chybu a akým spôsobom sa prejavuje. Na základe týchto informácií sa odporučí spotrebiteľovi ďalší postup. Vyriešenie reklamácie v záručnej dobe je bezplatné.
- Reklamácia je vyriešená do 30 dní od prevzatia reklamovaného tovaru predávajúcim. Predávajúci si vyhradzuje právo predĺžiť dobu na vyriešenie reklamácie pri tovaroch, ktoré je nutné zaslať na opravu výrobcovi. Doba sa predlžuje o dobu nevyhnutnú na prepravu a opravu výrobku.
- Riešenie sporov predávajúci najčastejšie rieši online formou komunikácie (e-mailom).
Článok XI.
Práva a povinnosti zmluvných strán
- Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci
- Kupujúci je povinný:
- prevziať objednaný tovar/výrobok alebo službu
- zaplatiť objednaný tovar/výrobok alebo službu dohodnutú odplatu predávajúcemu
- prekontrolovať neporušenosť obar resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní
- Predávajúci je povinný:
- dodať kupujúcemu tovar/výrobok alebo službu v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene
- spolu s tovarom alebo dodatočne (napr. e-mailom) zaslať kupujúcemu faktúru a prípadne potrebné návody a odporúčania
Článok XII.
Ochrana osobných údajov
- Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
- Kupujúci registráciou účtu alebo uzatvorením kúpnej zmluvy dávajú svoj súhlas so spracovaním a zhromažďovaním svojich osobných údajov, ktoré uviedol v registračnom formulári resp. v objednávke.
Prevádzkovateľ od kupujúceho získava tieto informácie:
- titul, meno a priezvisko, fakturačná adresa príp. adresa dodania ak je odlišná od fakturačnej adresy, kontaktné telefónne číslo a e-mailovú adresu, príp. IČO ak je kupujúci FO
- v prípade špecifických služieb s výslovným súhlasom kupujúceho aj dátum narodenia, ktorý je nevyhnutnou súčasťou vykonania požadovanej služby
Osobné údaje, ktoré zákazník formou registrácie účtu alebo objednávky tovaru poskytol, sú nevyhnutné pre správnu identifikáciu kupujúceho a prípadnú komunikáciu v ohľade upresnenia objednávky. Poskytnutie osobných údajov kupujúceho zároveň slúži pre identifikáciu zákazníka v prípade platby za tovar bankovým prevodom a na vystavenie daňového dokladu (faktúry).
- Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej strane/osobe, okrem zvolenej prepravnej spoločnosti, ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo služby, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly, príp. sprostredkovateľovi a to na základe vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa Zákona č. 18/2018 Z.z.
- Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických a organizačných opatrení. Taktiež všetci zamestnanci prevádzkovateľa sú povinní dodržiavať mlčanlivosť vo vzťahu k osobným údajom.
- Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl. Zákona č. 18/2018 z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to konkrétne:
- Právo na informácie, ktoré je plnené týmto obsahom a obchodnými podmienkami
- Právo požadovať prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby - § 21 Zákona č. 18/2018 z. o ochrane osobných údajov spočíva v práve kupujúceho dožadovať sa, akým spôsobom a na aké účely sú údaje kupujúceho spracúvané, pričom túto požiadavku môže kupujúci adresovať na kontaktný mail
- Právo na opravu osobných údajov - § 22 Zákona č. 18/2018 z. o ochrane osobných údajov umožňuje kupujúcemu opraviť osobné údaje ak tie sú už neaktuálne
- Právo na vymazanie osobných údajov - § 23 Zákona č. 18/2018 z. o ochrane osobných údajov využije kupujúci v prípade, ak nemá záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval osobné údaje
- Právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov - § 24 Zákona č. 18/2018 z. o ochrane osobných údajov kupujúci uplatní v prípade ak sa domnieva, že osobné údaje boli spracúvané v rozpore so zákonom
- Právo namietať spracovanie osobných údajov - § 27 Zákona č. 18/2018 z. o ochrane osobných údajov
- Právo na prenos osobných údajov
- Právo podať podnet na dozorný orgán vo vzťahu k spracúvaným osobným údajom
- Každý kupujúci má počas vytvárania objednávky možnosť zaregistrovať sa do systému elektronického obchodu shamanka.sk. Registráciou získa prehľad o histórií a stave svojich objednávok. Zároveň každý kupujúci, ktorý sa rozhodne zaregistrovať účet, má možnosť sa prihlásiť na odber noviniek. Novinky sú informačné správy, ktoré budú doručené formou e-mailovej správy na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci uviedol počas vyplnenia objednávky alebo priamo registráciou do systému. Každý riadne registrovaný kupujúci má možnosť sa po prihlásení do systému odhlásiť z odberu noviniek. Po odhlásení z odberu noviniek, kupujúci už nebude dostávať žiadne informačné e-maily. Kupujúci sa môže kedykoľvek na odber noviniek znovu prihlásiť.
Každý riadne registrovaný kupujúci má možnosť a právo svoje osobné údaje vo svojom účte zmeniť alebo upraviť. Zároveň má právo požiadať predajcu o vymazanie svojho účtu. Kupujúci, ktorý požiada predajcu o vymazanie svojho účtu z databázy obchodu www.shamanka.sk si je vedomý toho, že odstránením účtu stratí prístup k histórií svojich objednávok, zoznamu želaní, transakcií a pod.
Vyhlásenie o súboroch Cookie
Webová stránka www.shamanka.sk používa súbory cookie. Súbor cookie je malé množstvo údajov generované webovou stránkou a ukladané webovým prehliadačom. Slúži na zapamätanie si informácií o návštevníkovi web stránky, podobne ako to robí súbor predvolieb vytvorený softvérovou aplikáciou. Súbory cookie vykonávajú viacero odlišných funkcií. Niektoré súbory cookie sú nevyhnutné na to, aby sme kupujúcim mohli poskytnúť našu web stránku a služby. Súbory cookie môžu byť „pretrvávajúce“, ktoré v zariadení zostanú aj potom, ako web stránku opustíte alebo môže ísť o súbory cookie „relácie“, ktoré sa odstránia po zatvorení internetového prehliadača. Predvoľby súborov cookie môže kupujúci spravovať pomocou nastavení prehliadača, ale netreba zabudnúť, že niektoré funkcie web stránky nemusia byť k dispozícií alebo nemusia efektívne fungovať.
Spoločnosť Shamanka s.r.o. nepoužíva cookie súbory na identifikáciu, či kontaktovanie návštevníkov svojej webovej stránky.
Článok XIII.
Náhrada škody pri neprevzatí tovaru
- Predávajúci má právo na náhradu škody podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka v prípade, že si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od kúpnej zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo ho neprevzal ani po výzve predávajúceho, doručenej formou e-mailu, sms správy alebo telefonickej výzve. Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. XI. bod 2 písm. a), podľa ktorého je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar; v prípade dobierky povinnosť uvedenú v čl. XI. bod 2 písm. b), podľa ktorého je kupujúci povinný zaplatiť objednaný tovar alebo službu dohodnutú odplatu predávajúcemu.
- Pri určovaní výšky náhrady škody predávajúci berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky, ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i ušlý zisk.
- Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.
Článok XIV.
Záverečné ustanovenia
- Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
- Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
- Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky a súhlasí s nimi.
- Pokiaľ spotrebiteľ/kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Sťažnosť tu môže podať spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v EÚ.
Formuláre a informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
- Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh spotrebiteľa odmietnuť, napr. ak:
- Ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresiahne sumu 25,- €
- Ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že alternatívne riešenie sporu by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia a pod.
- Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
- Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb., Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2015 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z., ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
- V prípade uzatvorenia inej zmluvy s kupujúcim s inými podmienkami, majú podmienky uvedené v zmluve prednosť pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
Článok XV.
Doplnkové informácie pre e-shop www.shamanka.sk
- Tovar do komisie
V prípade záujmu o predaj nášho tovaru formou komisie zašlite do našej firmy žiadosť, ku ktorej priložte kópiu živnostenského listu, príp. iného potvrdenia podnikateľskej činnosti. Po posúdení žiadosti zašleme vyjadrenie s návrhom zmluvy. Predaj tovaru takouto formou je možný výlučne podľa podmienok dodávateľa/predávajúceho.
- Vymedzenie niektorých pojmov
- Zhotovenie podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa/kupujúceho
Ide o také druhy personalizovaných výrobkov a služieb, ktoré sa vyrábajú na základe konkrétnej špecifickej požiadavky spotrebiteľa a ktoré sa vyhotovujú až po prijatí objednávky a uhradení zálohovej faktúry.
Tento tovar alebo služba je zhotovený podľa osobitnej požiadavky spotrebiteľa a nie je ho možné vrátiť podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa č. 102/2014 Z.z. § 7 ods. 6, písm. a) a c).
Bc. Milota Lobos
SHAMANKA s.r.o.
REKLAMAČNÝ PORIADOK
(podľa ustanovení § 612-627 Občianskeho zákonníka a Zákona č. 250/2007 Z.z.)
- Všeobecné ustanovenia
- Predávaná vec musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez závad, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predávaná vec pri jej prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením.
Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
- Vlastnícke právo kúpenej veci prechádza na kupujúceho okamihom zaplatenia danej veci. Pri samoobslužnom predaji dochádza k prevodu vlastníckeho práva ku kúpenej veci okamihom zaplatenia kúpnej ceny za tovar.
- Nadobudnutím vlastníckeho práva prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy, zničenia a poškodenia veci.
- Lehoty na uplatnenie reklamácie
- Všeobecná záručná lehota je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Ak je na predávanom tovare, jeho obale alebo návode vyznačená lehota na použite (expiračná doba), záručná lehota sa končí uplynutím tejto lehoty.
- Ak sa na predávaný tovar vzťahuje záručná doba dlhšia ako 24 mesiacov, je predávajúci povinný vydať kupujúcemu pri predaji záručný list s vyznačením záručnej lehoty.
- Práva zo zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť v záručnej lehote, inak tieto práva zanikajú.
- V prípade, ak ide o výrobok vyrobený v zahraničí a posúdenie oprávnenosti reklamácie si vyžaduje stanovisko výrobcu, môže byť lehota na vybavenie reklamácie predĺžená o ďalších 30 dní.
III. Miesto uplatnenia reklamácie
- Miestom uplatnenia reklamácie je miesto, kde bol tovar zakúpený. V prípade internetového obchodu je miestom reklamácie miesto umiestnenia predajne uvedenej na internetovej stránke. Kupujúci je povinný uplatniť právo zo zodpovednosti za vadu bez zbytočného odkladu po prejavení sa vady u predajcu.
Kupujúci pri uplatnení reklamácie musí predložiť doklad o kúpe výrobku a príslušenstva k výrobku.
- Predajca vystaví kupujúcemu reklamačný list, v ktorom uvedie druh tovaru, kedy bol zakúpený, jeho cenu, rozsah vady, dátum vystavenia reklamačného listu a kupujúci svojim podpisom potvrdí odovzdanie reklamovaného tovaru.
- Predávajúci alebo prostredníctvom svojho zodpovedného pracovníka do 3 pracovných dní určí, či je vada odstrániteľná alebo neodstrániteľná.
- Partnerom pre vybavovanie reklamácie je vždy predajca. Ten má konečné slovo pri rozhodovaní o vybavení reklamácie, ak zákon neustanovuje inak.
- Odstrániteľné vady
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby vada bola bezplatne, včas a riadne odstránená a predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Za odstrániteľné vady sa považujú vady tovaru odstránením ktorých neutrpí kvalita a úžitkové vlastnosti tovaru.
- V prípade, že predávaná vec ešte nebola použitá, môže kupujúci požadovať výmenu tovaru. To isté môže kupujúci žiadať vo vzťahu k súčasti veci, ak sa vada týka len tejto súčasti.
- Predávajúci má právo možnosť namiesto odstránení vady vymeniť vadnú vec za vec bez vady.
- Ak ide o odstrániteľné vady, avšak kupujúci nemôže vec pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet opráv riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
- Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až po doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
- Neodstrániteľné vady
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Ak ide o neodstrániteľnú vadu, pri ktorej možno vec používať, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru. Pri určovaní výšky primeranej zľavy sa prihliada na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebenia veci, dĺžku používania veci a možnosti jeho ďalšieho užívania.
Reklamačné podmienky internetového obchodu (e-shopu) www.shamanka.sk
- Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa.
- Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak si kupujúci objednal použitú vec a bol o tom kupujúci informovaný, záručná doba je 12 mesiacov. Ak si kupujúci objedná výrobok a tovar, ktorý podlieha skaze, záručná doba je uvedená na výrobku alebo tovare. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná dobe je 12 mesiacov a na tieto reklamácie sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky.
- Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne, v deň jeho prevzatia.
- Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho a to hneď po zistení vady.
- Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
- K vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim
- Nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode alebo v odporúčaní
- Používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostredia tovaru podľa návodu alebo odporúčaní
- Zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar
- Poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním
- Používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácií, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok
- Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
- Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež aj na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Za vadu nie je možné považovať, ako vyplýva už z povahy veci doba je minimálnej trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na kratší čas. Doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby alebo obdobná doba je uvedená na tovare, ak takémuto označeniu tovar podlieha.
- Reklamovaný tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúča sa tovar zaslať doporučene, príp. aj ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť originál dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady alebo ideálne priložiť vyplnený Reklamačný formulár spolu s dokladom o kúpe. Reklamačný formulár sa nachádza na tejto stránke v časti „Návody a formuláre“. Reklamáciu odporúčame zaslať výhradne písomnou formou (poštou), nie iba formou e-mailu.
- Predávajúci sa zaručuje, že vybavenie reklamácie bude trvať maximálne 30 dní, tak ako mu určuje zákon (predávajúci sa však vždy snaží vybaviť reklamáciu v čo najskoršom možnom čase). 30 dňová lehota na vybavenie reklamácie sa začne uplatňovať od okamihu, keď kupujúci predajcovi predloží všetky potrebné podklady a reklamovaný tovar. Predajca si vyhradzuje právo predĺžiť dobu na vyriešenie reklamácie pri tovaroch, ktoré je nutné zaslať na opravu výrobcovi. Doba sa predlžuje o dobu nevyhnutnú na prepravu a opravu výrobku.
Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
- Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu, najneskôr však momentom, kedy predávajúci obdrží reklamovanú vec. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomnou formou alebo formou e-mailu.
- Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby táto bola bezodplatne, včas a riadne odstránená, pričom táto vadu musí byť odstránená bez zbytočného odkladu
- Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci (alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti veci), ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosti vady
- Predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú vec, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu používaniu veci má kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy. Také isté právo má kupujúci v prípade, ak síce ide o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať
- Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci
- Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie, pričom kupujúci potvrdzuje osobné prevzatie resp. je dokladom aj potvrdenie prepravného podniku v prípade ak kupujúci osobne nepreberá reklamáciu.
- Reklamácia sa považuje za vybavenú ak sa skoční reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru (jeho výmenou, opravou), vrátením kúpnej ceny tovaru, poskytnutím primeranej zľavy alebo odôvodneným zamietnutím. O výsledku reklamačného konania je spotrebiteľ informovaný v zákonnej lehote.
- Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa tovar pri preprave môže poškodiť. Vašim podpisom prepravcovi prehlasujete, že je obal nepoškodený.
- Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia predávajúceho.
- Kontakt: SHAMANSKA s.r.o., Kukučínová 22, 974 01 Banská Bystrica
e-mail: shamanka@shamanka.sk
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 01 Banská Bystrica
Odbor výkonu dozoru
tel. číslo: 048/412 4969, 048/415 18 71
Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy
- Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa nasledujúceho po dni uzavretia zmluvy, t. j. keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba (iná ako dopravca) prevezme tovar. Pre dodržanie lehoty na odstúpenie od tejto zmluvy postačuje odoslať odstúpenie od zmluvy pred uplynutím príslušnej lehoty, a to zaslaním vyplneného formulára na tejto stránke na adresu predávajúceho (Kukučínová 22, 974 01 Banská Bystrica), alebo na e-mailovú adresu predávajúceho shamanka@shamanka.sk.
- Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy na dodanie tovaru, ktorý bol upravený podľa želania kupujúceho alebo pre jeho osobu (persoalizovaný výrobok alebo služba), od kúpnej zmluvy na dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom, od kúpnej zmluvy na dodanie tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nemožno vrátiť, ak porušil svoj pôvodný obal.
- Ak nejde o prípad uvedený v článku 2 tohto poučenia alebo o iný prípad, v ktorom nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do štrnástich (14) dní odo dňa prevzatia tovaru v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak je predmetom kúpnej zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, táto lehota začína plynúť odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu zaslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci použiť formulár na tejto stránke. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zaslať na adresu predávajúceho (Kukučínová 22, 974 01 Banská Bystrica) alebo na e-mailovú adresu shamanka@shamanka.sk. Toto odstúpenie bude následne predávajúcim potvrdené e-mailom.
- V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa článku 3 tohto pokynu sa kúpna zmluva ruší od začiatku. Tovar musí byť vrátený predávajúcemu do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a to aj v prípade, ak tovar vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť bežnou poštovou cestou.
- V prípade odstúpenia od zmluvy podľa článku 3 tohto pokynu vráti predávajúci finančné prostriedky prijaté od kupujúceho do štrnástich (14) dní od vrátenia tovaru bezhotovostne na účet určený kupujúcim. Ak kupujúci nemá bankový účet, finančné prostriedky môžu byť vrátené poštovou poukážkou. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci vráti tovar.
- Predávajúci je oprávnený jednostranne započítať pohľadávku na úhradu škody na tovare proti pohľadávke kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
- V prípadoch, keď má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka, je predávajúci tiež oprávnený kedykoľvek odstúpiť od kúpnej zmluvy, a to až do doby prevzatia tovaru kupujúcim. V takom prípade predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu v hotovosti na účet určený kupujúcim.
- Ak je kupujúcemu spolu s tovarom poskytnutý dar, darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim sa uzatvára s podmienkou, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, darovacia zmluva vo vzťahu k takémuto daru zaniká a kupujúci je povinný dar spolu s tovarom vrátiť predávajúcemu.
UPOZORNENIE:
Zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.“
Orgán dozoru:
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 01 Banská Bystrica
Odbor výkonu dozoru
tel. číslo: 048/412 4969, 048/415 18 71