(podľa ustanovení § 612-627 Občianskeho zákonníka a Zákona č. 250/2007 Z.z.)
- Všeobecné ustanovenia
- Predávaná vec musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez závad, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predávaná vec pri jej prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením.
Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
- Vlastnícke právo kúpenej veci prechádza na kupujúceho okamihom zaplatenia danej veci. Pri samoobslužnom predaji dochádza k prevodu vlastníckeho práva ku kúpenej veci okamihom zaplatenia kúpnej ceny za tovar.
- Nadobudnutím vlastníckeho práva prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy, zničenia a poškodenia veci.
- Lehoty na uplatnenie reklamácie
- Všeobecná záručná lehota je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Ak je na predávanom tovare, jeho obale alebo návode vyznačená lehota na použite (expiračná doba), záručná lehota sa končí uplynutím tejto lehoty.
- Ak sa na predávaný tovar vzťahuje záručná doba dlhšia ako 24 mesiacov, je predávajúci povinný vydať kupujúcemu pri predaji záručný list s vyznačením záručnej lehoty.
- Práva zo zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť v záručnej lehote, inak tieto práva zanikajú.
- V prípade, ak ide o výrobok vyrobený v zahraničí a posúdenie oprávnenosti reklamácie si vyžaduje stanovisko výrobcu, môže byť lehota na vybavenie reklamácie predĺžená o ďalších 30 dní.
III. Miesto uplatnenia reklamácie
- Miestom uplatnenia reklamácie je miesto, kde bol tovar zakúpený. V prípade internetového obchodu je miestom reklamácie miesto umiestnenia predajne uvedenej na internetovej stránke. Kupujúci je povinný uplatniť právo zo zodpovednosti za vadu bez zbytočného odkladu po prejavení sa vady u predajcu.
Kupujúci pri uplatnení reklamácie musí predložiť doklad o kúpe výrobku a príslušenstva k výrobku.
- Predajca vystaví kupujúcemu reklamačný list, v ktorom uvedie druh tovaru, kedy bol zakúpený, jeho cenu, rozsah vady, dátum vystavenia reklamačného listu a kupujúci svojim podpisom potvrdí odovzdanie reklamovaného tovaru.
- Predávajúci alebo prostredníctvom svojho zodpovedného pracovníka do 3 pracovných dní určí, či je vada odstrániteľná alebo neodstrániteľná.
- Partnerom pre vybavovanie reklamácie je vždy predajca. Ten má konečné slovo pri rozhodovaní o vybavení reklamácie, ak zákon neustanovuje inak.
- Odstrániteľné vady
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby vada bola bezplatne, včas a riadne odstránená a predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Za odstrániteľné vady sa považujú vady tovaru odstránením ktorých neutrpí kvalita a úžitkové vlastnosti tovaru.
- V prípade, že predávaná vec ešte nebola použitá, môže kupujúci požadovať výmenu tovaru. To isté môže kupujúci žiadať vo vzťahu k súčasti veci, ak sa vada týka len tejto súčasti.
- Predávajúci má právo možnosť namiesto odstránení vady vymeniť vadnú vec za vec bez vady.
- Ak ide o odstrániteľné vady, avšak kupujúci nemôže vec pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet opráv riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
- Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až po doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
- Neodstrániteľné vady
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Ak ide o neodstrániteľnú vadu, pri ktorej možno vec používať, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru. Pri určovaní výšky primeranej zľavy sa prihliada na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebenia veci, dĺžku používania veci a možnosti jeho ďalšieho užívania.
Reklamačné podmienky internetového obchodu (e-shopu) www.shamanka.sk
- Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa.
- Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak si kupujúci objednal použitú vec a bol o tom kupujúci informovaný, záručná doba je 12 mesiacov. Ak si kupujúci objedná výrobok a tovar, ktorý podlieha skaze, záručná doba je uvedená na výrobku alebo tovare. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná dobe je 12 mesiacov a na tieto reklamácie sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky.
- Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne, v deň jeho prevzatia.
- Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho a to hneď po zistení vady.
- Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
- K vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim
- Nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode alebo v odporúčaní
- Používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostredia tovaru podľa návodu alebo odporúčaní
- Zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar
- Poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním
- Používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácií, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok
- Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
- Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež aj na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Za vadu nie je možné považovať, ako vyplýva už z povahy veci doba je minimálnej trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na kratší čas. Doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby alebo obdobná doba je uvedená na tovare, ak takémuto označeniu tovar podlieha.
- Reklamovaný tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúča sa tovar zaslať doporučene, príp. aj ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť originál dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady alebo ideálne priložiť vyplnený Reklamačný formulár spolu s dokladom o kúpe. Reklamačný formulár sa nachádza na tejto stránke v časti „Návody a formuláre“. Reklamáciu odporúčame zaslať výhradne písomnou formou (poštou), nie iba formou e-mailu.
- Predávajúci sa zaručuje, že vybavenie reklamácie bude trvať maximálne 30 dní, tak ako mu určuje zákon (predávajúci sa však vždy snaží vybaviť reklamáciu v čo najskoršom možnom čase). 30 dňová lehota na vybavenie reklamácie sa začne uplatňovať od okamihu, keď kupujúci predajcovi predloží všetky potrebné podklady a reklamovaný tovar. Predajca si vyhradzuje právo predĺžiť dobu na vyriešenie reklamácie pri tovaroch, ktoré je nutné zaslať na opravu výrobcovi. Doba sa predlžuje o dobu nevyhnutnú na prepravu a opravu výrobku.
Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
- Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu, najneskôr však momentom, kedy predávajúci obdrží reklamovanú vec. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomnou formou alebo formou e-mailu.
- Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby táto bola bezodplatne, včas a riadne odstránená, pričom táto vadu musí byť odstránená bez zbytočného odkladu
- Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci (alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti veci), ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosti vady
- Predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú vec, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu používaniu veci má kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy. Také isté právo má kupujúci v prípade, ak síce ide o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať
- Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci
- Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie, pričom kupujúci potvrdzuje osobné prevzatie resp. je dokladom aj potvrdenie prepravného podniku v prípade ak kupujúci osobne nepreberá reklamáciu.
- Reklamácia sa považuje za vybavenú ak sa skoční reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru (jeho výmenou, opravou), vrátením kúpnej ceny tovaru, poskytnutím primeranej zľavy alebo odôvodneným zamietnutím. O výsledku reklamačného konania je spotrebiteľ informovaný v zákonnej lehote.
- Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa tovar pri preprave môže poškodiť. Vašim podpisom prepravcovi prehlasujete, že je obal nepoškodený.
- Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia predávajúceho.
- Kontakt: SHAMANSKA s.r.o., Kukučínová 22, 974 01 Banská Bystrica
e-mail: info@shamanka.sk
SHAMANKA s.r.o.
Kukučínová 22, 974 01 Banská Bystrica, SK
IČO: 55063870
DIČ: 2121858178
Internetový obchod: www.shamanka.sk
e-mail: info@shamanka.sk
Zodpovedná osoba: Bc. M. Lobos
FORMULÁR NA UPLATNENIE REKLAMÁCIE
Pred vyplnením sa na našej stránke oboznámte s Reklamačným poriadkom.
Vyplňte tento formulár a odošlite nám ho len v prípade, že chcete uplatniť reklamáciu tovaru v zákonnej lehote 24 mesiacov od kúpy. Formulár je potrebné vyplniť, vytlačiť, podpísať a zaslať spolu s tovarom, ktorý je predmetom reklamácie.
REKLAMAČNÁ ČASŤ (vyplní spotrebiteľ/kupujúci)
Meno a priezvisko: _____________________________________________________
Tel/fax/mobil: _____________________________________________________
Adresa: _____________________________________________________
E-mail: _____________________________________________________
REKLAMOVANÝ TOVAR: (uveďte presný názov a popis podľa faktúry/dodacieho listu)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Dátum nákupu (podľa dátumu vystavenia faktúry): __________________________________
Číslo faktúry: __________________________________
PODROBNÝ POPIS ZÁVADY *:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
*) PRAVDIVO, špecifikujte, popíšte čo najpresnejšie a najpodrobnejšie závadu, kedy sa vyskytla a za akých okolností, prípadne ako sa pri používaní produktu prejavuje. Podstatne tak uľahčíte celý proces vybavenie reklamácie. Pred uvedením závady a odoslaním reklamácie si riadne preštudujte návod a odporúčanie, ktoré boli buď dodané s výrobkom alebo sú uvedené na webovej stránke, nakoľko predmetom reklamácie nemôžu byť okolnosti, ktoré sú v návode z reklamačného konania vylúčené. Takéto podanie bude s odvolaním na poučenia vyplývajúce z návodu vylúčené z reklamačného konania.
POŽIADAVKA NA VYBAVENIE REKLAMÁCIE:
V prípade oprávnenej reklamácie uveďte, akú formu vybavenia reklamácie preferujete
* vyznačte zakrúžkovaním poradového čísla
1/ Výmena za nový (rovnaký) produkt
2/ Vrátenie kúpnej ceny tovaru na účet číslo:
_________________________________________________________________________
3/ Vrátenie kúpnej ceny tovaru poštovou poukážkou na moju adresu uvedenú vyššie
4/ Odstránenie opraviteľnej vady na náklady predajcu
Tovar bude prijatý k reklamačnému konaniu za týchto podmienok:
- Pri uplatňovaní záručnej opravy je neoddeliteľnou súčasťou reklamácie faktúra. V prípade reklamácie vady výrobku je potrebné doručenie originálu faktúry spolu so záručným listom, pripojeným návodom, ak boli dodané.
- Tovar určený k reklamačnému konaniu musí byť kompletný, podľa možnosti v pôvodnom obale, alebo obale, ktorý bude produkt dostatočne chrániť pred poškodením počas prepravy. Zákazník zodpovedá za tento obal na svoje náklady.
- Tovar nesmie byť mechanicky poškodený. Pokusy zákazníka o neodbornú opravu tovaru sú neprípustné a môže byť na to prihliadané, ako na neoprávnenú reklamáciu.
- Predajca sa zaväzuje vybaviť reklamáciu v čo najkratšom čase, avšak najneskôr do 30 dní od prijatia. Pokiaľ však spotrebiteľ dodá k reklamačnému konaniu nekompletný výrobok, vyhradzuje si predajca právo na predĺženie tejto lehoty, avšak musí spotrebiteľa písomne vyzvať k doplneniu nekompletnej reklamácie.
- Spotrebiteľ (zákazník) berie na vedomie, že preukázaním nepravdivých údajov uvedených v popise reklamácie sa vystavuje riziku nedôvodnej reklamácie.
Miesto a dátum: _______________________________
Podpis spotrebiteľa (zákazníka): _______________________________
SERVISNÁ ČASŤ (vyplní predajca)
Dátum prijatia: ______________________________________
Číslo reklamácie: ______________________________________
Spôsob vybavenia: ______________________________________
Dátum vybavenia (odoslania zákazníkovi): ______________________________________
Osoba poverená vybavením reklamácie: ______________________________________
Reklamačné konanie ukončené s výsledkom:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Miesto a dátum: _____________________________________________
Podpis a pečiatka predajcu: _____________________________________________